środa, 17 kwietnia 2013

Jak sobie radzić z miesiączką :) ?

Hejkaa. Przepraszam że tak długo nie pisałam ale jakoś nie miałam czasu :)
Niedługo jadę do Wrocławia na 2 dni ( wycieczka szkolna ) !!
Na pewno wrzucę jakies fotki specjalnie dla Was.
A wracając do tematu posta to napiszę Wam, jak sobie radzić z miesiączką i jej nieprzyjemnymi objawami xD
Definicja:
Ból menstruacyjny występuje w dolnej partii brzucha a także niekiedy w okolicy lędźwiowej. Przyczyną tego bólu jest Skórcz mięśni macicy, gdzie dochodzi do złuszczania się błony śluzowej. Bólom tym mogą niekiedy towarzyszyć bóle głowy, brak apetytu, wymioty, czy nawet osłabnięcia. Wszystko zależy od intensywności bólu
Co zrobi aby złagodzić ból menstruacyjny i inne dolegliwości ? :
-W pierwszych 2 dniach lepiej daruj sobie wf bo może to spowodować większy ból. Jedynym wyjątkiem jednak jest joga. Ona może wręcz dobroczynnie wpłynąć na ból zmniejszając go.
-Jeśli chodzi o inne dni, sport jest jak najbardziej wskazany, ponieważ wówczas wzmacniane są dolne partie mięśni.
-Ponadto bardzo ważne jest to, co jesz w trakcie trudnych i bolesnych dni. Unikaj słonych oraz ostrych potraw, a wybieraj lekkie i pożywne potrawy. 
-Nie pij mocnej kawy, czy herbaty oraz słodkich napojów oraz coli.
-Ważne, aby wówczas w Twoich posiłkach zawartych było dużo węglowodanów, magnezu. Wybieraj wówczas takie składniki jak kasze, ryż, makarony a także odpowiednie warzywa.
-Jedną z najprostszych metod na pozbycie bólu jest zażycie tabletki przeciwbólowej. (np.No - Spa, Panadol Femina, Apap)
-Również skuteczne okazują się ciepłe okłady. Dzięki nim zmniejszysz ból, a także napięcie mięśni. Wystarczy, że położysz na bolącym miejscu ciepły termofor.
-Możesz także skorzystać z ciepłej kąpieli bądź prysznica. Pamiętaj jednak o tym, aby temperatura nie była zbyt wysoka, gdyż może ona nasilić krwawienie.
 -Trzymaj zawsze przy sobie wodę gdyż możesz się odwodnić.
-W ciągu dnia możesz ssać miętowe cukierki :D


Na razie to tyle. A jakie są Wasze sposoby na poradzenie sobie z miesiączką ?


1 komentarz:

  1. Ja ostatnio byłam z tatą w ikei i nagle tak zaczęła mnie napieprzać głowa i brzuch, że usiadłam na podłodze a potem rzuciłam się na kanapę.. a tłumaczenie - niewyspanie O.o
    Ale ja w te dni dużo jem... ale herbatkę piję w ogromnych ilościach ;)

    OdpowiedzUsuń